Sunday, March 18, 2012

Only You/Always (오직 그대만) - Korean Movie 2011





heol-Min (So Ji-Sub), seorang lelaki dengan masa lampau yang hitam, penuh misteri, bekerja sebagai  pembantu letak kereta. Dia duduk di gerai gaji yang kecil di tempat letak kereta dan menonton televisyen kecil. Seorang wanita yang bernama Jung-Hwa (Han Hyo-Joo) berjalan ke pondok itu.
 Beliau menawarkan sesuatu untuk Cheol-Min dan duduk bersebelahan dengannya. Cheol-Min menyedari perempuan itu adalah buta dan perempuan itu menyangka pakcik petugas letak kereta yang telah bekerja sebelum ini .
Walau bagaimanapun,  wanita tersebut datang kembali pada malam lain untukmenonton siri drama televisyen yang sama. Beliau sentiasa bertanya soalan Cheol-Min atas apa yang berlaku pada skrin televisyen. Cheol-Min mula menjadi penterjermah kepada wanita. Mereka yang lalu terikat dengan kejadian kehidupan yang mengubah.
Satu hari, Cheol-Min mengiringi Jung-Hwa untuk muzik. Selepas itu mereka mempunyai makan malam bersama-sama. Jung-Hwa bertanya tentang masa lalu Cheol-Min. Cheol-Min menyorok masa lalunya agar Jung-Hwa tidak bertanya tentang masa lalu.Hubungan mereka menjadi beku.
Beberapa hari kemudian apabila bos Jung-Hwa berikut rumahnya dan cuba merogol Jung-Hwa. Tiba-tiba  Cheol-Min datang melawan bos Jung-Hwa  dan berjanji berusaha untuk menghibur dan menjaga Jung-Hwa. Mereka tinggal bersama-sama dan mula hidup sebagai pasangan. Tetapi adakah kegembiraan mereka selamanya?


BERKENAAN? NAK TENGOK FULL MOVIE ?








No comments: